בעקבות הביקור של רוני דיין בשיעור והצגתו את התוכנית, אתחיל עם הדברים הטובים. מאורגן, מסודר, למדו מניסיון שהצטבר. יפה, לא? אבל, אמרנו חשיבה ביקורתית. בשביל זה הבלוג.
הבעיה הגדולה ביותר לדעתי, היא תמיכה טכנית בציוד ובמורים. "דיבורים גבוהים" מתרסקים פעמים רבות בסלע המציאות. דוגמא: עיר קטנה כמו נהריה. טכנאי בחצי משרה(!) ל 8 בתי ספר ייסודיים. להמשיך? אמשיך: משרה מלאה בישראל היא 186 שעות חודשיות, כלומר חצי משרה בתרגום לשבוע היא... 23 שעות. נחלק ל 8 בתי ספר ונקבל - 2.9 שעות לשבוע לכל בית ספר. נחלק בערך ב 50 מורות ונקבל 3.5 דקות לכל מורה. ואם התקלקל משהו והטכנאי צריך לסדר אותו? כמה זמן יישאר אז?
אומר מאיפה (לדעתי, שוב) הבעיה נובעת. מנהלים גדולים, כשהם מסיימים פרויקט גדול, לא פנויים נפשית לבעיות קטנות. הם רואים את זה כהצקה- תראו בנינו לכם בנין מפואר, ואתם מתחילים עם שאלות קטנות (איפה הדלת?). אתם לא רואים עד כמה הבנין יפה, איזה יופי של מצגות הכנו וכמה קרדיט לקחנו? אל תציקו... אמרנו לכם כבר, יש טכנאי בחצי משרה דרך רשות מקומית.. מה עוד אתם רוצים?
עצוב...
אז מה הפתרון? לדעתי, להיות יצרתיים. ללכת לרשות מקומית ולדרוש להגדיל את משרת הטכנאי, למשל. לבקש מכל הורה בביה"ס לשלם עוד 50 ש"ח בשנה ומשם לממן טכנאי לביה"ס. אבל לא לתת לזה ליפול בגלל הדברים "הקטנים". חבל, הרי מתי פעם הבאה נקבל מקרנים וניידים לכל כיתה?
הבעיה הגדולה ביותר לדעתי, היא תמיכה טכנית בציוד ובמורים. "דיבורים גבוהים" מתרסקים פעמים רבות בסלע המציאות. דוגמא: עיר קטנה כמו נהריה. טכנאי בחצי משרה(!) ל 8 בתי ספר ייסודיים. להמשיך? אמשיך: משרה מלאה בישראל היא 186 שעות חודשיות, כלומר חצי משרה בתרגום לשבוע היא... 23 שעות. נחלק ל 8 בתי ספר ונקבל - 2.9 שעות לשבוע לכל בית ספר. נחלק בערך ב 50 מורות ונקבל 3.5 דקות לכל מורה. ואם התקלקל משהו והטכנאי צריך לסדר אותו? כמה זמן יישאר אז?
אומר מאיפה (לדעתי, שוב) הבעיה נובעת. מנהלים גדולים, כשהם מסיימים פרויקט גדול, לא פנויים נפשית לבעיות קטנות. הם רואים את זה כהצקה- תראו בנינו לכם בנין מפואר, ואתם מתחילים עם שאלות קטנות (איפה הדלת?). אתם לא רואים עד כמה הבנין יפה, איזה יופי של מצגות הכנו וכמה קרדיט לקחנו? אל תציקו... אמרנו לכם כבר, יש טכנאי בחצי משרה דרך רשות מקומית.. מה עוד אתם רוצים?
עצוב...
אז מה הפתרון? לדעתי, להיות יצרתיים. ללכת לרשות מקומית ולדרוש להגדיל את משרת הטכנאי, למשל. לבקש מכל הורה בביה"ס לשלם עוד 50 ש"ח בשנה ומשם לממן טכנאי לביה"ס. אבל לא לתת לזה ליפול בגלל הדברים "הקטנים". חבל, הרי מתי פעם הבאה נקבל מקרנים וניידים לכל כיתה?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה