יום שני, 29 באוגוסט 2011

המורה, שחקי אותה!

הציטוט המפורסם של אפלטון אומר שהנער ילמד לא מתוך כפייה, אלא מתוך משחק. אין ויכוח.
שאלה: למה שגם המורים לא ילמדו דרך משחקים? 

אנשים, כידוע, מפחדים משינויים. חלק מהמורים חוששים משימוש בטכנולוגיה. אז למה לא לקחת את השתלמויות "המאיימות" בנושא תקשוב ולהפוך אותם למשחקי מחשב? הרי הטכנופוב הגדול ביותר שיהיה, גם הוא אוהב לשחק במחשב...
האם אפשר יהיה מכך להרווים שני דברים: גם נקל על המורים וגם הם עצמם כשיעבירו את החומר לילדים יעשו זאת בצורת משחק? אולי...
במאמר  "שילוב משחק בלמידה - למידה בדרך חוויתית" כותבים ד"ר י. פריש ות. יהושוע ממכללת שאנן על תרומות אפשריות של שילוב משחקים בהוראה. חיפשתי, לאור זאת, על שילוב משחקים להחיית מורים, ולא כל כך מצאתי.

ואז, שוב, חזרתי למטרת הבלוג - חשיבה ביקורתית. והרי תובנה אישית: "מצידו השני של השולחן" גם מורה, גם מרצה וגם פרופסור מתחיל להתנהג כתלמיד. הכשרתו והשכלתו אינן רלוונטיות להתנהגות זו. ולכן, עליי להתייחס למורה כמו לכל לומד, ואם כל לומד אוהב לשחק, אותם כללים חלים גם על המורים. אזי, אפשר להציג כל דבר חדשני  כמשחק (אפילו לבנות משהו פשוט ב HTML) ולהעביר את הלומדים חוויה כיפית של הצלחה.

ולסיכום, להלן סרטון על משחקים למורים בבתי"ס ייסודיים לדוגמא:

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה