יום שני, 22 באוגוסט 2011

if you can't beat them, join them

מי לא שמע מפיהם של הורים ומורים לאחרונה את המשפט "הילדים האלו כל היום מול המחשב בפייסבוק! זה ממש נורא"...?
להלן שני משפטי הצגה אודות 'החייה הנוראית הזו" -
פייסבוק ( Facebook) הוא אתר אינטרנט המופעל על ידי חברה אמריקאית, המהווה את הרשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם, הכוללת למעלה מ-750 מיליון דפי משתמש. האתר הוקם על ידי מארק צוקרברג, סטודנט בשנת 2004 , וכיום נמצאות בבעלותו 24% ממניות החברה. בתחילה התאפשר רק לסטודנטים מהרווארד להצטרף לרשת, אך בשנת 2006  היא נפתחה לכלל הציבור (ויקי, 2011).



נחזור, אבל, לכותרת הפוסט. המשמעות, באנגלית תקינה, היא:
"If your adversaries are stronger  than yourself, it is better to join the adversaries
 והתרגום שלי, לצורך העניין שלנו הוא "אל תהיה צודק, תהיה חכם", כפי שהגה את זה יהודי חכם בשם אהרן שמי (סופר) ז"ל. אומנם, הוא דיבר על התנהגות בכביש, אבל הפייסבוק לצורך העניין הוא כביש מאוד מהיר לעבר האי נודע.

אזי, פראקטית, מוריי ורבותיי, הילדים שלנו שם. רוצים אנו בכך או לא. נצרח, כאות מחאה (מחאה אגב היום במודה) צרחה חזקה וצודקת. וכעת, אחרי שצרחנו, ננשום ונרגע. נעבור מ "מוציו" אל "ראציו".
אם מדובר ברשת כלל עולמית והילדים רצים לשם, אולי נהפוך את "האויב" ל "אוהב"? אולי ננסה להשתמש בפייסבוק ללמידה?
קיימת,  אומנם, דילמה בנושא של שימוש בפייסבוק כסביבת למידה וזאת בגלל שאסור לילדים מתחת לגיל 13 לפתוח פרופיל אישי.  מה עושים?
הפתרון האפשרי (שגובש במהלך השיעור בהיבטים גלובאליים של תקשוב עם ד"ר חגית מישר -טל  בכיתה) הוא לבקש מהילדים  הקטנים לפתוח פרופיל משותף עם ההורים, תוך קבלת אישור בכתב מכל הורה והורה. 


אם כן, הסיכום: בעבודת התזה ננסה לבדוק (אני והשותפה שלי גלית ורדי) איך למידה באמצעות הפייסבוק יכולה לתרום ללומדים בכלל ולפיתוח חשיבה יצירתית בפרט. הרעיון, אגב, הוא שלה.

מבטיח לשתף בתובנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה